Zagrajmy w matematykę – projekt zrealizowany w klasach 4-7, przy udziale 71 uczniów. Projekt spotkał się z dużą aprobatą i zainteresowaniem uczniów. W trakcie realizacji projektu uczniowie tworzyli zagadki, łamigłówki, labirynty, gry karciane, puzzle o tematyce matematycznej. Powstały również prace techniczno-plastyczne jak puzzle geometryczne, geometryczne jajko wielkanocne, modele brył przestrzennych, które bardzo podobały się uczniom. Projekt miał na celu upowszechnienie matematyki, kreatywne działanie poprzez pracę w grupach, rozwijanie potencjału i budowanie relacji uczniowskich.

W wyniku realizacji projektu powstały różne gry, które będą wykorzystywane nie tylko na lekcjach matematyki, ale też na zajęciach w świetlicy szkolnej. Uczniowie podczas pracy zdalnej poznali różne strony internetowe z grami matematycznymi, generatory online do tworzenia łamigłówek oraz platformy edukacyjne wykorzystujące gry matematyczne do popularyzacji matematyki wśród uczniów. Uczniowie pracując w grupach wspierali się, pomagali słabszym, aby wspólnie osiągnąć zamierzony cel. Zakupione pomoce dydaktyczne znacznie ułatwiły pracę uczniów, były wykorzystywane do pracy nad projektem oraz w rozgrywkach uczniowskich podczas podsumowania projektu. Nauka zdalna trochę utrudniła prace nad projektem, ponieważ zaplanowane zadania do realizacji gier matematycznych najlepiej sprawdzały się podczas pracy stacjonarnej. Uczniom łatwiej było się porozumieć ze sobą, zaplanować kolejność czynności i ustalić sposób realizacji zadania. Także forma prezentacji efektów projektu i rozgrywek klasowych „na żywo” miała najwięcej zwolenników. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w realizacji zadań projektowych, a zdobyte wiadomości i umiejętności będą wykorzystywać w dalszej nauce matematyki w szkole i w domu.

Link do prezentacji podsumowującej projekt tutaj.